Woensdag 11 augustus 2010 stond onze wereld ineens op zijn kop. Shazli ging die avond (het was de eerste dag van de Ramadan) even naar zijn flat om wat dingen op te halen. Hij kwam maar niet terug naar mijn huis en later op de avond bleek dat hij het slachtoffer was geworden van een misdrijf waarvan je je in de verste verte niet kunt indenken dat je daar ooit mee te maken krijgt. In het ziekenhuis aangekomen bleek dat hij in coma lag. Ook kon hij niet zelf ademen. Gelukkig pakte hij het zelf ademen de zaterdag erna weer goed op. Dat was stap 1. Nu 'alleen' nog wakker worden... En dat wilde helaas maar niet lukken. Hij heeft een week of 5 in volledige coma gelegen, en daarna werd hij een beetje 'wakker'. Hij deed zijn ogen steeds meer open, ging wat mensen volgen en leek wat tv te kijken. Ook bewoog hij zijn armen en benen wat. Hij ging dus over naar de vegetatieve toestand zoals ze dat dan noemen.



Na in totaal 9 weken op de IC te hebben gelegen is hij op 14 oktober naar een verpleeghuis in Tilburg gegaan. Beetje bij beetje lijkt er iets meer bewustzijn te komen en vanaf 13 december gaat Shazli een zintuiglijk prikkelprogramma volgen in Den Haag om te zien of er nog meer vooruitgang te behalen is. Op dit blog kun je volgen hoe het verder gaat...




vrijdag 10 december 2010

Nieuw blog

Vandaag start ik een nieuw blog. Een blog speciaal over Shazli en alles wat hij meemaakt. Ik heb al eens vaker de tip gekregen om dat te doen, maar ik wist niet zo goed of ik het wel wilde. Maar ik denk dat het toch een handige manier is om iedereen op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen.

Morgen is het precies 4 maanden geleden dat dit vreselijke gebeuren ons trof en intussen is er natuurlijk heel veel gebeurd. 9 weken op de IC in het Elizabethziekenhuis in Tilburg, 8,5 week in De Hazelaar in Tilburg (met daarin 2 maal een terugkeer naar het EZ) en vanaf maandag gaat hij naar Den Haag (Nieuw Berkendael) om daar een zintuigelijk stimuleringsprogramma te volgen om te zien of hij wat meer bewustzijn zou kunnen ontwikkelen. Omdat het allemaal een behoorlijk eind uit de buurt van de meeste van onze vrienden/kennissen en familie is, heb ik nu dus toch maar besloten een blog te maken waarop iedereen die het wil Shazli's leven in Den Haag kan volgen.

Ik hoop natuurlijk de komende maanden vooral met goede berichten te komen; het wordt in elk geval een spannende tijd waarin duidelijk gaat worden waar we aan toe zijn.

Ik hoop dat jullie af en toe een reactie plaatsen of schrijven wat jullie hebben gezien als jullie ondanks de afstand toch eens op bezoek gaan mischien.

Ik hoop ook dat jullie af en toe (heel vaak mag ook hoor) nog aan hem denken en hem misschien af en toe eens een kaartje kunnen sturen of zo. Ik lees ze hem altijd voor en hij kijkt er altijd heel goed naar, dus ik denk dat hij het toch wel beseft.

Groetjes, Karin

7 opmerkingen:

  1. Lieve Karin en Shazli,

    Wat een super goed idee dit blog. Nu kun je alle mensen die op de hoogte willen blijven in een keer bereiken. Ik ga jullie volgen want in gedachten ben ik vaak bij jullie. Ik wens jullie volgende week veel sterkte toe met de "verhuizing" naar Den Haag. Laat het alsjeblieft heel goed uitpakken daar.

    Lieve groetjes Wendy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Karin

    Ik hoop van harte dat het resultaat geeft in den haag voor Shazli maar ook voor jou, heb bewondering voor je doorzettingsvermogen je leven stata al 4 maanden op zijn kop.Je kiets voro hem wat ik hele knap en lief van je vindt niet iedereen zou dat doen, daarom bewonder ik je ook.

    heel dikke knuffel voor jullie beide

    liefs yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi lieve Karin,

    Natuurlijk ga ik je blog volgen. En laat maar even weten waar ik een kaartje naar toe kan sturen ook al kent hij me niet ... maar jou ken ik wel.

    Veel sterkte en kracht de aankomende tijd. Pas ook goed op jezelf.

    Liefs Mirjam x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Karin

    Wat heb je een pakkende naam gekozen voor deze blog.
    Ik heb resprect voor de wijze waarop jij je afgelopen maanden er doorheen gesleept hebt.
    Ik hoop toch zo dat deze verhuizing van Shazli zal brengen waar je/jullie op hopen.
    Jullie zijn zeer regelmatig in mijn gedachten. Het maakt dat je je realiseert dat het leven ineens heel anders kan zijn dan je verwacht en dat je vooral moet genieten als alles zo lekker loopt.
    Voor komende maanden wens ik je heel veel kracht toe als Shazli verder van huis is.

    Groeten Hanny.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Karin,

    Wat goed van je dat je op deze manier iedereen die dat wil op de hoogte gaat houden over Shazli. Ik denk ook dat het fijn is voor jezelf (en Shazli) om een document van deze vreselijk moeilijke tijd te hebben.

    Ik ken Shazli niet persoonlijk maar hoop van harte voor hem dat zijn gesteldheid nog zal verbeteren en hij op welke wijze dan ook weer zal kunnen genieten van het leven.
    Ik hoop voor jou dat we in de komende maanden mogen gaan lezen dat je vooruitgang ziet en positieve resultaten bemerkt in de behandeling in Den Haag.

    Den Haag is niet ver van Gouda dus mocht je eens een bakkie willen komen doen dan laat je het maar weten.

    Heel veel sterkte meid.

    Liefs,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Karin en Shazli,
    Karin goed idee van je zo'n blog, kunnen we jullie op de voet volgen. Het is nu zo'n spannende tijd voor jullie en zo zijn we er toch een beetje bij. Fijn dat Shazli zich de laatste dagen zo goed voelde, hij weet gewoon dat er wat gebeuren gaat.We hopen zo dat deze therapie aanslaat en hem weer verder helpt! We doen morgen meteen een kaartje op de bus voor je Shazli. Je zult de komende tijd hard moeten werken, maar zo te horen heb je daar wel zin in. Hou je taai en jij ook Karin!
    Weer heel veel sterkte en een dikke knuffel van ons allemaal, xxx, Johan, Marianne en de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Karin,

    Ik heb diepe bewondering voor de manier waarop jij hier mee om gaat. Je kent me; ik ben niet zo heel erg complimenteus. Ik ga je toch vertellen dat ik je een kanjer vind, meid! We leefden al met Shazli en jou mee via via. Jouw blog maakt dat in iedere geval voor mij een stuk makkelijker. Weet je gesteund! Je mag altijd een beroep op me doen.

    X

    BeantwoordenVerwijderen